Auta z Niemiec – opłaty, koszt sprowadzenia, bezpieczeństwo

Auta z Niemiec – opłaty, koszt sprowadzenia, bezpieczeństwo

Kalkulator OC

Na niemieckim rynku wtórnym samochodów, można znaleźć zadbane, dobrze wyposażone I bardzo korzystne cenowo pojazdy. Z tego względu, ściąganie aut z zagranicy jest w naszym kraju powszechną praktyką. Taka procedura wiąże się jednak z wieloma formalnościami. Wyjaśniamy, o co trzeba zadbać I za co zapłacić, gdy ściąga się auto z Niemiec!

Kupno używanego samochodu zawsze wiąże się z ryzykiem. Taki pojazd był już używany, dlatego jest bardziej narażony na usterki. Do tego nieuczciwi sprzedawcy maskują problemy techniczne, a nawet zatają ważne elementy jego historii. U naszych zachodnich sąsiadów rzadziej dochodzi do takich incydentów. Same pojazdy są też z reguły w lepszym stanie – chociażby ze względu na stan dróg. Czy jednak podróż po samochód i jego przerejestrowanie nadal sprawiają, że kupno jest opłacalne? Dowiedz się, jakie opłaty przy sprowadzeniu samochodu z Niemiec będziesz musiał uregulować!

Koszt sprowadzenia auta z Niemiec. Akcyza i inne opłaty

Auto z Niemiec – opłaty. Ile kosztuje sprowadzenie pojazdu?

Zarejestrowanie pojazdu sprowadzonego z Niemiec wiąże się z następującymi kosztami:

Na koszty rejestracji samochodu składają się następujące opłaty:

  • dowód rejestracyjny – 54 zł,
  • tablice rejestracyjne – 80 zł,
  • karta pojazdu – 75 zł,
  • pozwolenie czasowe – 13,50 zł,
  • nalepki kontrolna i legalizacyjna – 31 zł
  • opłata ewidencyjna – 2,50 zł.

Jeśli wybrałeś już samochód i skontaktowałeś się ze sprzedawcą, musisz wybrać się za granicę. Może to nie być tylko jeden wyjazd – nie każdy od razu kupi używany pojazd, widząc go pierwszy raz w życiu. Do kosztów sprowadzenia auta z Niemiec należy więc doliczyć pieniądze wydane na paliwo lub bilety, a także nocleg, jeśli będzie potrzebny.

Po podpisaniu umowy, sprzedawca musi przekazać Ci komplet dokumentów: dowód własności, dowód rejestracyjny, potwierdzenie przeglądu stanu technicznego, analizę składu spalin, książkę serwisową oraz Kartę Pojazdu. Z nimi należy udać się do niemieckiego urzędu komunikacji. Tam samochód zostanie wyrejestrowany, otrzyma się tymczasowy dowód rejestracyjny i tablice zjazdowe, a także opłaci się ubezpieczenie OC. Cały proces trwa nie więcej niż kilka godzin. Płatności wynoszą ok. kilkadziesiąt euro. Jeśli planujesz zostać przez kilka dni z Niemczech, zastanów się, czy nie przyda Ci się też krótkoterminowe ubezpieczenie AC.

Opłaty za auto z Niemiec – jaką kwotę trzeba uregulować w urzędzie?

Po przyjeździe do Polski trzeba zmierzyć się z kolejnymi formalnościami. Najpierw należy uregulować akcyzę w Urzędzie Celnym. Wynosi ona 3,1% dla aut z silnikiem o pojemności do 2000 ccm lub 18,6% dla większych.

Od razu warto też przetłumaczyć dokumenty (koszt to ok. 200 zł) i wykonać przegląd techniczny (ok. 100 zł). Przyspieszy to rejestrację, na którą ma się tylko 30 dni. Spóźnialscy muszą zapłacić karę w wysokości od 200 do nawet 1000 zł! Wyrobienie tablic i dowodu rejestracyjnego w przypadku auta z Niemiec kosztuje 256 zł.

Opłaty auta z Niemiec – za co jeszcze trzeba zapłacić?

Opłaty auta z Niemiec – za co jeszcze trzeba zapłacić?

Po zarejestrowaniu auta z Niemiec koniecznie trzeba je jeszcze ubezpieczyć. Po tylu wydatkach, kierowcom zwykle zależy na tym, by znaleźć jak najtańsze OC. Najwygodniej i najszybciej można to zrobić korzystając z naszej porównywarki ubezpieczeń. Wystarczy wypełnić krótki formularz na KioksPolis, by uzyskać listę najlepszych ofert. Na podstawie wpisanych danych i zaznaczonych kryteriów, nasz kalkulator OC oblicza wysokość składek, więc od razu można wybrać najtańszą, a zarazem najlepszą opcję.

Opłaty za samochód z Niemiec wcale nie są specjalnie wysokie, dlatego jeśli znajdzie się korzystną ofertę, warto ściągnąć taki pojazd. W ten sposób możesz zaoszczędzić nawet kilka tysięcy złotych! Zadbaj o to, by dobrze skontrolować stan kupowanego auta oraz dopilnuj wszystkich formalności.

Sprawdź również:

Mikołaj Dedrys

Mikołaj Dedrys

Ukończył dziennikarstwo na Uniwersytecie Warszawskim. Pracę w jednym z towarzystw ubezpieczeniowych rozpoczął zaraz po odebraniu dyplomu. W wolnym czasie pasjonat gier RPG oraz książek o tematyce historycznej.

Dodaj komentarz

Więcej artykułów i porad

Jakie dokumenty musi mieć kierowca przy sobie w 2021 roku?

Jakie dokumenty musi mieć kierowca przy sobie w 2021 roku?

Polscy kierowcy muszą zgodnie z przepisami posiadać prawo jazdy, dowód rejestracyjny pojazdu, a także ubezpieczenie OC. Czy jednak są zobowiązani do zabierania ich za każdym razem, gdy wsiadają do samochodu? Wyjaśniamy, jakie dokumenty musi mieć kierowca przy sobie […]

więcej
Współwłasność auta – co warto wiedzieć? Jak ustalić, jak znieść?

Współwłasność auta – co warto wiedzieć? Jak ustalić, jak znieść?

Zastanawiasz się nad dopisaniem dodatkowego współwłaściciela do dowodu rejestracyjnego swojego samochodu? Zanim się na to zdecydujesz, dobrze przemyśl wszystkie zalety i wady takiej sytuacji. Wyjaśniamy, z czym wiąże się współwłasność samochodu, jak ją ustalić oraz jak w razie […]

więcej
Rodzaj paliwa a cena ubezpieczenia OC

Rodzaj paliwa a cena ubezpieczenia OC

Chociaż w Polsce zdecydowanie najpopularniejsze są samochody na benzynę, sporo kierowców posiada pojazdy elektryczne, na gaz lub z silnikiem typu diesel. Różnica pomiędzy poszczególnymi typami napędu jest znaczna, dlatego kwestia ta jest oczywiście brana pod uwagę podczas obliczania […]

więcej
Holowanie samochodu za granicą – sprawdź, co musisz o nim wiedzieć!

Holowanie samochodu za granicą – sprawdź, co musisz o nim wiedzieć!

Wypadek czy awaria pojazdu w obcym kraju to ogromny stres i duże kłopoty. Jeśli nie posiada się odpowiedniej polisy, można narazić się na bardzo duże wydatki. Wyjaśniamy, jak wygląda holowanie samochodu za granicą oraz radzimy, jak najlepiej zabezpieczyć […]

więcej