PZU Pomoc Assistance – 7 rzeczy, które warto o niej wiedzieć

PZU Pomoc Assistance – 7 rzeczy, które warto o niej wiedzieć

3.2/5 - (Ocen: 16)

Kup OC
Polisa Assistance od PZU nosi nazwę „Pomoc w Drodze”. Jest to pakiet ochronny, gwarantujący wsparcie w wielu kłopotliwych sytuacjach związanych z autem. Przedstawiamy 7 rzeczy, które warto wiedzieć o tym ubezpieczeniu komunikacyjnym! Masz samochód ubezpieczony w PZU i właśnie przytrafił Ci się wypadek lub inna nieprzyjemna sytuacja na drodze? Nie wiesz, co powinieneś teraz zrobić, by na pewno otrzymać odszkodowanie oraz należytą pomoc? Wyjaśniamy, jak wygląda zgłoszenie szkody w PZU!

PZU – zgłoszenie szkody – jak to zrobić?

Sposobów na zgłoszenie szkody w PZU jest kilka. Zaistniałą sytuację można przedstawić ubezpieczycielowi:

  • Wypełniając formularz na stronie,
  • uczestnicząc w czacie wideo z konsultantem,
  • dzwoniąc pod numer: 801 102 102 lub 22 566 55 55,
  • wysyłając SMS o treści SZKODA pod numer 4102,
  • przychodząc osobiście do najbliższego oddziału PZU,
  • umawiając się na spotkanie z agentem,
  • wysyłając wiadomość mailową na adres: [email protected].

Duży wybór różnych możliwości (w tym całodobowa infolinia oraz adres mailowy [email protected]) z pewnością uławia załatwienie sprawy. By jednak cała procedura odbyła się sprawnie oraz z jak najkorzystniejszym skutkiem, należy dopilnować kilku formalności. Wbrew pozorom nie jest to trudne – wystarczy pamiętać o najważniejszych kwestiach.

1. PZU Pomoc Assistance – dla kogo?

PZU Pomoc w Drodze to oferta dla osób, które posiadają motocykl, samochód osobowy lub ciężarowy i chcą zapewnić sobie wsparcie w przypadku kłopotów związanych z autem. Jest to świadczenie dodatkowe, dokupowane do OC i AC.

2. Kiedy można otrzymać pomoc od PZU?

Kiedy można otrzymać pomoc od PZU?

Pomoc Assistance gwarantuje wsparcie w przypadku nieszczęśliwych zdarzeń związanych z autem, takich jak np. zgubienie czy zatrzaśnięcie kluczy, rozładowanie akumulatora, awaria pojazdu, wypadek itp. Uzyskuje się wtedy pomoc serwisową, samochód zastępczy, nocleg oraz inne niezbędne wsparcie.

 

3. Jak uzyskać pomoc Assistance PZU?

W momencie zaistnienia sytuacji, w której potrzebuje się pomocy, dla klientów PZU działa specjalny całodobowy telefon:  801 102 102 lub 22 566 55 55.

 

4. Jakie są warianty PZU Pomoc w Drodze?

Assistance PZU Pomoc w Drodze dostępne jest w trzech wariantach:

  • Komfort (podstawowe usługi, m.in.: doraźna naprawa unieruchomionego pojazdu, holowanie do 150 km, parking do 3 dni),
  • Super (podstawowe usługi + przewóz do szpitala, samochód zastępczy, opieka nad dziećmi, dowóz paliwa, wymiana koła),
  • PZU GO (dobierany do jednego z dwóch pozostałych – oferuje dodatkowo czujnik, który w razie potrzeby automatycznie sprawdzi Twój stan i wezwie pomoc).

 

5. Jakie rozszerzenia Assistance są dostępne w PZU?

Jakie rozszerzenia Assistance są dostępne w PZU?

Wariant Assistance Super można rozszerzyć dokupując usługę: holowania bez limitu, naprawy awarii pod domem (odległość mniejsza niż 20 km od miejsca zamieszkania) oraz tzw. wykorzystywania niestandardowego (pomoc w razie sytuacji związanych np. z dostawą, przesyłkami kurierskimi, przewozem ludzi itp.).

 

6. Czego nie obejmuje PZU Pomoc w Drodze?

Asisstance nie obejmuje m.in. osób przewożonych za opłatą lub autostopowiczów, a także zdarzeń, które wystąpiły w wyniku szkód eksploatacyjnych. Nie obejmuje także kosztów za usługi, które nie zostały wcześniej uzgodnione z Centrum Pomocy.

 

7. Dlaczego warto wybrać PZU Pomoc w Drodze?

PZU może pochwalić się największą siecią Assistance, czyli współpracą z liczbą ponad 700 firm świadczących usługi pomocy drogowej oraz ok. 740 wypożyczalni pojazdów. Towarzystwo posiada także dostęp do ok. 50 specjalistycznych maszyn, które dostaną się w trudnodostępne miejsca, np. do parkingów podziemnych. Usługa PZU GO (czujnik automatycznie wzywający pomoc) jest unikalna na polskim rynku.

Jesteś ciekawy jak Assistance od PZU prezentuje się w porównaniu z ofertami, które proponują inne firmy ubezpieczeniowe? Możesz to sprawdzić już w kilkanaście minut!

Nasza porównywarka ubezpieczeń samochodowych przygotuje dla Ciebie zestawienie najlepszych opcji, wyszukując najtańsze OC, ubezpieczenie AC i Assistance! Kalkulator OC na podstawie wypełnionej przez ciebie ankiety obliczy od razu spersonalizowane ceny składek, uwzględniając wszystkie zniżki OC!

 

Zgłoszenie szkody w PZU – o czym należy pamiętać?

 Warto też dokładnie zapoznać się z procedurą zgłaszania szkody w PZU.

 Jaki jest termin zgłoszenia szkody z PZU? Bardzo ważny jest czas. By nie wzbudzić żadnych podejrzeń, musisz działać natychmiast. Jeśli szkodę obejmuje ubezpieczenie OC – zgłoś ją jak najszybciej. Jeśli zaś zdarzenie dotyczy sytuacji podlegających pod ubezpieczenie AC, nie można przekroczyć terminu 7 dni od daty szkody lub 12 godzin, jeśli w grę wchodzi kradzież lub wandalizm. Zwłoka może sprawić, że firma ubezpieczeniowa zacznie podważać przypadkowość tego zdarzenia.

Warto pamiętać o tym, że szkoda nie musi być zgłoszona osobiście. Jeśli nie jesteś w stanie zająć się tym samodzielnie, poproś o to kogoś bliskiego i podaj mu wszystkie niezbędne informacje.

Jeśli to Ty jesteś sprawcą, musisz sporządzić oświadczenie (jeśli nie – wyegzekwować je od osoby, która spowodowała wypadek/kolizję). Dokument ten powinien zawierać: datę i miejsce zdarzenia, opis okoliczności, dane uczestników (w tym nazwy firm, w których są ubezpieczone ich pojazdy wraz z numerami polis), dane pojazdów i podpis sprawcy.

Jeśli szkoda jest nieduża, warto zastanowić się, czy trzeba informować o tym ubezpieczyciela. Zgłoszenie szkody odbiera zniżki OC, a także podniesie cenę kolejnej składki. Drobne otarcia czy inne incydenty często lepiej rozwiązać samodzielnie.

Odszkodowanie w PZU – co zrobić, żeby uzyskać wysoką kwotę?

Znając procedurę zgłoszenia szkody w PZU, warto też dowiedzieć się co zrobić, by uzyskać możliwie najwyższe odszkodowanie.

By jak najlepiej przedstawić całą sprawę ubezpieczalni, warto zgromadzić jak najwięcej dowodów potwierdzających powstanie szkody. Przydatne są zdjęcia, relacje świadków itp. Ważne jest, by nie dopuścić do tego, by towarzystwo miało jakiekolwiek podstawy do poważenia zasadności wypłacenia odszkodowania.

Zgłoszenie szkody w PZU nie jest trudne. Gdy zadziałasz szybko i dopełnisz wszystkich formalności, z pewnością sprawnie otrzymasz odszkodowanie oraz należną pomoc. Dowiedz się zawczasu, jak wygląda cały proces, by w razie potrzeby wiedzieć, co robić! Jeżeli zaś chcesz dowiedzieć się, która z firm ubezpieczeniowych zaoferuje Ci najtańsze OC – wypełnij formularz on-line, a uzyskasz zestawienie najlepszych ofert. Nasz kalkulator OC na podstawie Twoich danych od razu obliczy wysokość składek!

Mikołaj Dedrys

Mikołaj Dedrys

Ukończył dziennikarstwo na Uniwersytecie Warszawskim. Pracę w jednym z towarzystw ubezpieczeniowych rozpoczął zaraz po odebraniu dyplomu. W wolnym czasie pasjonat gier RPG oraz książek o tematyce historycznej.

Dodaj komentarz

Komentarze (16)

  • Iza
    - -

    Świetny assistance. Pomoc w drodze w wersji Super na najwyższym poziomie. Szybkie i profesjonalne działanie. Awarię mieliśmy na południu Austrii dużym autem i stamtąd laweta ściągnęła nas pod sam dom pod Warszawę. Wszystko dostosowane do naszych potrzeb. Zdecydowanie polecam.

    • Iwona Sowuska
      - -

      Bardzo dziękujemy za opinię 🙂

  • Konrad Kowalski
    - -

    Wszystko napisane, oprócz jak to uzyskać, czyli gdzie dzwonić
    Trzeba wykonać 15 minut szukania na komputerze a i tak nie wiem co mam zrobić, aby taką pomoc uzyskać.
    Utajniona najważniejsza informacja.
    Zapłać chamie jeden i nie dzwoń, jak jesteś ćwokiem, bo nie umiesz znaleźć telefonu na pomoc.
    Umiałem zrobić doktorat a nie umiem odnaleźć jednoznacznej sekwencji: “Wykonaj to i to i uzyskasz naszą pomoc drogową”
    Po co to pisać zapłać i nie skorzystaj, bo nie będziesz wiedział jak.
    Ach, jeszcze jedno:
    Na pewno jesteście najmądrzejsi i macie rację.

    • Iwona Sowuska
      - -

      Zadzwoń:

      801 102 102 (opłata zgodna z taryfą operatora),
      22 566 55 55 (opłata zgodna z taryfą operatora).

      Wyślij SMS o treści SZKODA pod numer 4102 – oddzwonimy i PZU przyjmie zgłoszenie.

  • Daniel
    - -

    Bardzo dobre assistance. Wyprobowalem w kwietniu. tego roku . Auto nie zapalilo , poszedl glowny przekaznik . Zostalem calkowicie unieruchomiony na jakies wiosce . Zglosilem od razu awarie pod numerem : 225665555 . I od razu bardzo szybka i konkretna reakcja na zgloszenie . Czekalem na lawete niecala godzine .
    A potem auto na lawete i prosto do mechanika.
    Z czystym sumieniem moge polecic assistane w PZU . Dziala !!! I to bradzo dobrze . Tak trzymac

    • Katarzyna Dabrowska
      - -

      Bardzo się cieszymy, że jest Pan zadowolony z ubezpieczenia w PZU.

  • Marta
    - -

    Chcę rozszerzyć PZU PWD na Europę. Czy obowiązuje karencja na jakies usługi?

    • Katarzyna Dabrowska
      - -

      Okres karencji w przypadku rozszerzenia zakresu terytorialnego wynosi 7 dni.

  • Ewelina
    - -

    Dzień dobry, dostanę auto zastępcze na 5 dni w ramach assistance pomoc w drodze Super. Czy mogę przedłużyć ten okres o 2 dni?

    • Katarzyna Dabrowska
      - -

      Dzień dobry,
      W celu uzyskania informacji należy skontaktować się z Centrum Alarmowym Assistance PZU.

  • Błażej
    - -

    Po awarii mojego samochodu Mercedes GLC 43 AMG firma PZU dostarczyła mi samochód zastępczy 150 tysięcy tańszy po czym usłyszałem , ze ten samochód jest w tym samym wyposażeniu co moj. Po krótkiej rozmowie zapytałem dlaczego to auto jest w manualnej skrzynki biegów to pracownik wypożyczalni odpowiedział „my innych nie posiadamy” . Porażka, nie polecam tej firmy

    • Przemysław Tryfon
      - -

      Dzień dobry, dziękujemy za wiadomość. Jeżeli nie był Pan zadowolony z obsługi świadczenia Assistance, może Pan skontaktować się bezpośrednio z Towarzystwem Ubezpieczeń PZU, tak aby wyjaśnić wszelkie wątpliwości.

  • Gabriel
    - -

    W razie awarii będę mieć podstawione auto we wskazane miejsce przeze mnie. Czy oddaję również w miejscu wskazanym przeze mnie, czy muszę oddać je bezpośrednio do wypożyczalni?

    • Przemysław Tryfon
      - -

      Dzień dobry, w przypadku pytań o szczegóły poszczególnych ofert ubezpieczenia zachęcamy do bezpośredniego kontaktu z infolinią PZU lub u Agenta stacjonarnego Towarzystwa PZU.

  • Miro
    - -

    13.12.2023 r. Zjechałem z drogi na gruntowe pobocze pokryte śniegiem. Po zatrzymaniu nie mogłem wyjechać bo samochód zawiesił się na śniegu i zakopał się jednym kołem w błocie. Nie pomogło wypychanie przez inne osoby i inne pomysły. Zadzwoniłem do PZU żeby uzyskać pomoc w ramach assistance. Mam najdroższy pakiet dealerski. Potrzebowałem pomocy. Uzyskałem odpowiedź, że mój pakiet nie obejmuje pomocy w takiej sytuacji!!! Nie przyjadą, nie pomogą. Okazuje się, że miałem zbyt wygórowane wyobrażenie o “pomocy w drodze” od PZU. “Pomoc” polegała na przysłaniu sms-ów z numerami telefonów do pomocy drogowych. Oczywiście płatnych z mojej kieszeni. Każdy dzień uczy czegoś nowego. Ja dowiedziałem się dzisiaj, że po 23 latach ubezpieczenia samochodu w PZU i nie korzystaniu nigdy z pomocy assistanace, mogą w trudnej sytuacji liczyć tylko na siebie. No cóż nieznajomość zakresu pomocy jakiej udziela PZU była dla mnie w konsekwencji bardzo pouczająca. Piszę to bo być może komuś się przyda ta informacja.

    • Przemysław Tryfon
      - -

      Dzień dobry, bardzo nam przykro z powodu zaistniałej sytuacji. Jeżeli nie był Pan zadowolony z obsługi może Pan złożyć oficjalną reklamację, kontaktując się bezpośrednio z Towarzystwem PZU.

Więcej artykułów i porad
Holowanie samochodu za granicą – jakiego ubezpieczenia potrzebujesz?

Holowanie samochodu za granicą – jakiego ubezpieczenia potrzebujesz?

Wystarczy tylko chwila, by drobna kolizja lub awaria samochodu zmusiła Cię do przedwczesnego zakończenia wakacji. Możesz jednak uniknąć takiego scenariusza, decydując się na zakup dobrego ubezpieczenia samochodu, które obejmie takie usługi jak holowanie pojazdu czy jego naprawę nawet […]

więcej
Holowanie samochodu za granicą – jak się ubezpieczyć?

Holowanie samochodu za granicą – jak się ubezpieczyć?

Kolizja drogowa może skutecznie zepsuć nawet najprzyjemniejszy wyjazd. Holowanie samochodu za granicą wiąże się z dużym wydatkiem, jeśli nie posiada się odpowiedniej polisy. Warto więc wykupić odpowiednią polisę, w ramach której holowanie za granicą nie będzie żadnym kłopotem. […]

więcej
5 sytuacji, w których warto skorzystać z krótkoterminowego Assistance

5 sytuacji, w których warto skorzystać z krótkoterminowego Assistance

Ubezpieczenie samochodu chroni przed wydatkami związanymi z naprawami czy odszkodowaniami. Nie każdego stać jednak na opłacanie składki za dodatkową całoroczną ochronę. W razie potrzeby można wykupić Asisstance obowiązujący przez określony czas. Przedstawiamy 5 sytuacji, w których warto skorzystać […]

więcej
mBank OC – kiedy tak, a kiedy nie?

mBank OC – kiedy tak, a kiedy nie?

W ostatnim czasie ubezpieczenie OC można zakupić również za pośrednictwem  banków. Taką opcję dodał między innymi mBank. Oferty polis są na tyle szerokie, że w jednym miejscu można założyć konto bankowe, podpisać umowę kredytową oraz wykupić mBank OC. […]

więcej