Pojęcie concierge pojawia się w wielu branżach, między innymi w hotelarstwie (oznacza osobę, która dozoruje lub otwiera drzwi, a także ma sprawić, by pobyt gości hotelowych był jak najbardziej ułatwiony – rezerwując im usługi czy pomagając, gdy jest taka konieczność). Pojęcie te pojawia się także na rynku ubezpieczeń. Funkcja concierge to przede wszystkim pomoc dla klientów ubezpieczalni. Niesie ją osoba do tego upoważniona w ubezpieczalni.
Concierge polega na dodatkowym (najczęściej płatnym) pakiecie pomocy w nagłych sytuacjach. Gdy dojdzie do jakiejkolwiek szkody, polisa może mieć opcję zamówienia pomocy, rezerwacji noclegu czy nawet dowozu paliwa, gdy tego zabraknie w baku. W razie dowolnej awarii, Towarzystwo Ubezpieczeniowe w ramach usługi concierge niesie ekstra pomoc. Warto dodać, że usługa może być wykupiona w ramach ubezpieczenia OC / AC, nieruchomości czy podróżnym. Dla ciekawostki, niektóre ubezpieczalnie idą o krok dalej i w ramach pakietu zapewniają także rezerwacje biletów wstępu czy wejść na różnego typu imprezy. Najczęściej zakres pakietu concierge jest dokładnie określony w OWU, a dalsze kroki są ustalane z dedykowanym asystentem, którego zadaniem jest ułatwienie usunięcia szkody lub umielenie czasu, gdy czekamy na naprawy.
Sprawdź również: