Chcesz zrezygnować z posiadanej polisy OC? Spokojnie – wystarczy tylko odpowiedni wzór rozwiązania umowy ubezpieczeniowej, a wszystko przebiegnie bez większych trudności. Zobacz, jak napisać taki dokument i o czym pamiętać przy jego tworzeniu, by skutecznie wypowiedzieć umowę OC?
Z tego artykułu dowiesz się:
Wzór wypowiedzenia umowy OC – jak go napisać krok po kroku?
Chcesz wypowiedzieć umowę OC? Świetnie – poniżej przygotowaliśmy dla Ciebie wzór wypowiedzenia, z którego możesz skorzystać. Oto dane, które muszą znaleźć się na dokumencie, by był ważny i spełniał swoją rolę:
-
dokładne dane osobowe posiadacza samochodu,
-
marka, model i numer rejestracyjny pojazdu,
-
nazwa i adres towarzystwa, w którym jest on ubezpieczony,
-
okres, w którym obowiązywała polisa OC,
-
seria i numer tej polisy,
-
podstawa prawna, która umożliwia Ci wypowiedzenie polisy – powinieneś powołać się tutaj na art. 28, art. 28a oraz art. 31 Ustawy o Ubezpieczeniach Obowiązkowych,
-
własnoręczny podpis.
Jak napisać i jak wysłać?
Nie masz czasu albo sposobności do sporządzenia dokumentu w formie elektronicznej i wydrukowania go? Spokojnie – odręcznie napisane pismo ma dokładnie taką samą moc prawną. Wystarczy więc, że poprawnie je skonstruujesz i zakończysz własnym podpisem, a posłuży Ci do rozwiązania umowy OC.
Jak wysłać wypowiedzenie OC, by mieć pewność, że dotrze do ubezpieczyciela? Masz tutaj cztery możliwości:
-
poczta – koniecznie listem poleconym. Wiążąca jest tutaj data nadania, a nie odebrania pisma,
-
e-mail – pamiętając o podpięciu wszystkich załączników,
-
gotowy formularz online – korzystając z niego bezpośrednio na stronie towarzystwa ubezpieczeniowego, masz pewność, że dokument dotrze na miejsce,
-
osobiście – możesz po prostu zanieść wypowiedzenie umowy do najbliższego oddziału ubezpieczyciela.
Wzór wypowiedzenia OC: napisany własnoręcznie dokument czy gotowy formularz?
Chcąc wypowiedzieć umowę ubezpieczeniową, zawsze masz do wyboru dwie możliwości: znaleźć gotowy formularz na stronie towarzystwa ubezpieczeniowego lub też napisać dokument samodzielnie. Co opłaca się bardziej?
Wykorzystując gotowy wzór rezygnacji z umowy, masz pewność, że wszystko przebiegnie zgodnie z planem, a towarzystwo na pewno zaakceptuje taką formę – w końcu została przez nich stworzona i zawiera wszystkie te elementy, które są im potrzebne do zakończenia umowy. Nie oznacza to jednak, że własnoręcznie napisane pismo od razu jest skazane na niepowodzenie. Po prostu w tym przypadku o wszystko musisz zadbać samodzielnie – czyli musisz się upewnić, że w dokumencie znajdują się wszystkie te elementy, o których wspomnieliśmy powyżej. Jeśli więc będziesz podążać za naszymi wskazówkami, wszystko przebiegnie zgodnie z planem i bez trudu rozwiążesz umowę z ubezpieczycielem.
Sprawdź również: