Nawet jeżeli dysponujesz małym zasobem gotówki, w niemal każdym zakresie cenowym znajdziesz kilka ciekawych modeli, które warto kupić. Pamiętaj jednak, że samochód ekonomiczny to nie tylko taki, który jest oszczędny w spalaniu paliwa, ale i taki, który jest tani w codziennym utrzymaniu. Korzystne pod kątem ceny części zamienne, a także ubezpieczenie OC w atrakcyjnej kwocie. Chcesz poznać modele do 10 tysięcy, które warto kupić? Zaczynajmy!
Auto do 10 tysięcy? Czy jest to w ogóle możliwe? Jak najbardziej. W dodatku nie będą to przestarzałe modele czy uszkodzone i powypadkowe. Nawet w tak niskiej cenie można znaleźć pojazdy, które od lat są cenione i polecane przez kierowców. Zanim jednak przejdziemy do przeglądu czterech wyselekcjonowanych modeli, warto o czymś przypomnieć.
Posiadając mały zasób gotówki, nie kieruj się rokiem produkcji. Nie zawsze samochód młodszy będzie lepszy. Może on pochodzić z floty samochodowej firmy handlowej, albo zaliczyć kilka wypadków, które znacząco wpłyną na późniejszą eksploatację. Dlatego kieruj się przede wszystkim stanem technicznym i wyposażeniem, a dopiero po preferowanym kolorze – datą produkcji. Jesteś ciekawy, jakie przygotowaliśmy samochody do 10 tyś. ?
Z tego artykułu dowiesz się:
Niezawodne auto za 10 tyś. – Toyota Avensis II
Nie ma wątpliwości, że Toyoty należą do ekonomicznych aut. Do 10 tyś. można kupić naprawdę wiele modeli, między innymi Avensis drugiej generacji. Zadebiutowała ona w 2003 roku i właśnie z tego rocznika są dostępne egzemplarze za 10 tysięcy. Niezawodne silniki diesela 2.0 lub 2.2 w wersji 160 i 177 koni mechanicznych. Spalanie w mieście wynosi nawet 7,5 litra na 100 km, a na trasie z powodzeniem można zejść poniżej 5 litrów na 100 km. To jednak nie koniec zalet tego modelu.
W testach Euro NCAP przeprowadzonych w roku wprowadzenia modelu, za ochronę osób dorosłych wewnątrz auta, Avensis otrzymał notę 5/5 gwiazdek. Z reguły modele tego auta są bezawaryjne (najczęstsze usterki powstają po założeniu instalacji gazowej w silnikach benzynowych). Ponadto kierowcy skarżą się na dość szybką eksploatację układu hamulcowego i niską trwałość tapicerki na fotelach, która się ściera. Jednak tak drobne mankamenty nie powinny znacząco wpłynąć na decyzję. Warto też podkreślić, że z powodzeniem kupisz najtańsze OC na ten model. Firmy ubezpieczeniowe lubią Toyoty i polisy zawsze oferują uczciwe i korzystne warunki.
Ford Fiesta Mk7 – auto tanie w utrzymaniu do 10 tyś.
Jeżeli wciąż się zastanawiasz jaki samochód do 10 tys. wybrać, być może interesująca będzie druga propozycja. Jest nią Ford Fiesta Mk7. Amerykanie mocno przeanalizowali poprzedni model i wprowadzili wiele korzystnych zmian. Jedną z nich jest poprawa komfortu w kabinie. Jest w nim zdecydowanie więcej miejsca, a wszystkie elementy są intuicyjnie ułożone. W dodatku użyte przy wykończeniu materiały są bardzo dobrej jakości, jak na taką cenę!
Ford Fiesta Mk7 to model sprzedawany od 2008 roku przez kolejne 10 lat. Stąd z rynku wtórnego można znaleźć świeże modele, na które jeszcze będzie obowiązywać ubezpieczenie AC, co jest bardzo dobrą wiadomością dla wielu kierowców. Ekonomiczne jednostki silnikowe (m.in. 1.0 12V EcoBoost o mocy 65 KM, a także większe), sprawią, że będziesz rzadkim gościem na stacjach benzynowych. Spalanie w mieście w przypadku mocniejszej jednostki będzie oscylować w okolicy 7 l/100 km i rozpędzi tę machinę do 168 km/h!
Najczęstsze usterki? Korozja, korozja i jeszcze raz korozja. Niestety, pod tym względem firma powinna jeszcze poprawić jakość blach i odpowiednio zabezpieczyć je na niekorzystny klimat w Polsce. Poza tym, w przypadku elementów zawieszenia, szybko się wybijają gumy stabilizatorów. Więcej grzechów ten model nie pamięta.
Europejski bestseller – Peugeot 207
Jakie auto do 10 tys. można jeszcze kupić? Nasz trzeci typ to Peugeot 207. Model, który zna praktycznie każdy użytkownik samochodów, szukający odrobiny sportowej sylwetki w cenie nudnego miejskiego samochodu. Co prawda są to bardzo małe samochody i polecane raczej dla osób, które samotnie się przemieszczają lub tylko z jedną dodatkową osobą, to wciąż model jest wart zainteresowania.
Samochody te były produkowane w kilku wersjach silnikowych. W przypadku benzyny zasilano je jednostkami 1.4 litra o mocy 70, 90 oraz 95KM oraz 1.6l o mocy 109 KM. Niestety, są one mało ekonomiczne pod względem spalania paliwa. Inaczej jest przy silnikach diesela. 1.4 HDI to 68 KM mocy, większe – 1.6 HDI oferują wersje o mocy 92, 109 i 112 KM. Naturalnie, najlepiej jest wziąć najmocniejszy, ponieważ nie ma różnic w spalaniu, a w komforcie jazdy – przepaść. Kupując używanego Peugeota z silnikiem wysokoprężnym warto sprawdzić filtr cząstek stałych. To w jego przypadku można odczuć koszty. A co z polisą? Sprawdzając cenę przez nasz kalkulator OC można zauważyć, że ten model również jest lubiany przez towarzystwa ubezpieczeniowe i pomimo swojego wieku (na rynku można kupić dobre 10-letnie modele w cenie do 10 tysięcy złotych) wciąż obowiązują przyjazne ceny za polisy.
Sprawdź również: