Rozliczenie szkody komunikacyjnej

Rozliczenie szkody komunikacyjnej

5/5 - (Ocen: 1)

Kalkulator OC
Po wystąpieniu szkody komunikacyjnej i zgłoszeniu tego zajścia u ubezpieczyciela, następuje wycena powstałych szkód. Nosi to nazwę rozliczenia szkody komunikacyjnej i kończy się wypłatą odszkodowania. Towarzystwa Ubezpieczeniowe w procesie mogą skorzystać z jednej z dwóch metod rozliczenia:

  • Metoda serwisowa polega na naprawie auta i rozliczeniu bezgotówkowym. Osoba, która została poszkodowana zostawia samochód w ASO bądź warsztacie, który wskazał ubezpieczyciel, a odbiera go po usunięciu szkody. Ubezpieczony w ogóle nie uczestniczy w procedurze i dokumentacji i nie otrzymuje pieniędzy do ręki. Ubezpieczalnia rozlicza się z serwisem, a wycena jest zgodna z tą przedstawioną przez Audatex lub Eurotax, w zależności, z której się korzystało.
  • Metoda kosztorysowa – jest przeciwieństwem metody serwisowej i polega na wypłacie odszkodowania poszkodowanemu, w oparciu o wycenę rzeczoznawcy, który sporządził odpowiednią dokumentację przy oględzinach. Wypłata świadczenia może nastąpić z naliczeniem podatku VAT w przypadku odszkodowania z tytułu polisy OC, z ubezpieczenia AC – bez VAT.
Grzegorz Majker

Grzegorz Majker

Grzegorz Majker – absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego, kierunek rachunkowość. Od dekady zajmuje się ubezpieczeniami. Specjalizuje się w polisach turystycznych oraz ubezpieczeniach komunikacyjnych. Prywatnie ojciec bliźniaków i miłośnik seriali na Netflixie.

Dodaj komentarz

Więcej artykułów i porad
Assistance

Assistance

Assistance to dobrowolna opcja, którą można dokupić do polisy. Działa ona na zasadzie dodatkowej pomocy w szerokim zakresie, zależnym od potrzeb – technicznym, mechanicznym, medycznym czy nawet prawnym. Opieka assistance jest dostępna w ramach wielu wariantów polis – […]

więcej
Bonus Malus (BM)

Bonus Malus (BM)

Jeżeli kiedykolwiek zastanawiałeś się, w jaki sposób naliczane są zniżki i zwyżki za ubezpieczenie komunikacyjne, właśnie odkryjesz tę tajemnicę. System, który to klasyfikuje nosi nazwę bonus malus, czyli nagrody i kary, jakie nakładają firmy ubezpieczeniowe na swoich klientów. […]

więcej
Concierge

Concierge

Pojęcie concierge pojawia się w wielu branżach, między innymi w hotelarstwie (oznacza osobę, która dozoruje lub otwiera drzwi, a także ma sprawić, by pobyt gości hotelowych był jak najbardziej ułatwiony – rezerwując im usługi czy pomagając, gdy jest […]

więcej
Karencja

Karencja

Karencją jest okres obowiązujący przy zawieraniu umowy z ubezpieczycielem, w którym ochrona może być ograniczona lub jeszcze nie obowiązuje. Okres karencji najczęściej występuje przy zawieraniu ubezpieczeń na życie lub grupowych i dopiero po okresie kilku, a nawet kilkunastu […]

więcej